Prečo bol Beats for Love skvelý?

Kategória:
Dátum: 9 júla, 2018

Prečítaj si môj report z jedného z najväčších českých festivalov elektronickej hudby - Beats for Love. Ten zážitok bol neskutočný a rád sa s ním s tebou podelím v tomto článku.

Plán

Ešte v zimných mesiacoch minulého roka som začal plánovať na aký festival sa cez leto vybrať. V hlave som mal viacero festivalov no jeden z nich výtrčal najviac - Beats for Love. Cez leto som chcel navštíviť iba jeden festival a preto bol výber ťažký. Nakoniec som sa avšak rozhodol na tento festival ísť a kúpil si vstupenku v predpredaji za nejakých smiešnych 20€.

Mesiace ubiehali ani neviem ako, až nakoniec prišlo leto a festivalová sezóna. Nastal však jeden problém, žiaden z mojich kamarátov sa na festival nechystal. Ešte v posledný deň som si myslel, že na festival pôjdem nakoniec sám, no veľmi náhodným statusom v skupine Pezinok - "Kto odtiaľto ide na B4L" sa mi podarilo skontaktovať s chalanom, ktorého som taktiež náhodne spoznal v Šali na párties JUMPfuckUP, konkrétne to bola párty s Annixom.

Chalan - Lengi mi napísal, že sú traja a idú vlakom. Ja im hovorím, že idem sám a mám tri voľne miesta v aute. Dohoda teda najprv bola, že ich zoberiem a posharujeme si náklady na benzín, nech sa oni nemusia trápiť vo vlaku a nech ja nejdem zbytočne sám autom. Keď mi teda Lengi, jeho frajerka Terez a druhý chalan menom Stano nasadal do auta, ešte som nevedel, že v ich spoločnosti strávim celý festival a budeme si tak dobrie rozumieť.

Cesta tam

Tak sme sa teda štyria vybrali na vandrovku z Pezinka smerom do Ostravy. Cesta bola v pohode a za 3 hodiny sme už boli na mieste. Najväčšie haluze som mal s parkovaním, kedže som si nestihol kúpiť lístok na parkovanie, ktorý sa kupoval zvlášť. Na tomto festivale som doteraz ešte nikdy nebol a nevedel som či sa tam dá niekde zaparkovať. Predstava, že budem parkovať niekde pol hodinu od areálu ma celkom desila. Nakoniec teda padlo rozhodnutie, že skúsime vyložiť veci pred kempom a potom to prípadne preparkujem. Och jak som sa ja mýlil.

Keď sme prišli pred hlavnú bránu kempu, podarilo sa mi vymáknuť asi najlepší flek na svete a zaparkoval som približne 5m pred hlavnou bránou do kempu. Veci sme teda stihli vybaliť neskutočne rýchlo, no ešte predtým sme stretli ďalších parťákov, ktorý patrili k Lengiho skupine. Boli ním Adam, jeho frajerka Paulí a Dominika.

Deň prvý - Streda

Spoločnosť týchto ľudí sa mi veľmi páčila a boli mi sympatický, aj keď som štyroch z nich videl prvý krát (bolo nás dokopy 7). Spýtal som sa ich teda či by som s k nim mohol postaviť stan a nemal s tým problém asi nikto z nich, a ja som si v duchu vydýchol, že aspoň nemusím tento festival absolvovať sám (aj keď som mal stále pár alternatív sa k niekomu nasáčkovať).

Rozložili sme si nejako kemp, tak aby to všetkým vyhovovalo a bolo mega, že Lengiho skupina si so sebou zobrala aj altánok. Inak keď plánuješ ísť na fesťák, altánok si určite zober. Zachráni ťa to pred nekompromisným denným slnkom.

Andy C

Pomaly ako sme sa stihli povybalovať všetky veci, prišiel večer a aj čas ísť na stage. Ja som si chcel jednoznačne pozrieť legendu Andy C, no predtým sme skočili ešte vypočuť si na drum & bass stage L33 a stihli sme aj kúsok setu od Mindscape. Keď sme prišli na Love Stage a akurát hral Andy C a musím povedať, že som bol z jeho setu veľmi sklamaný. Veci čo hral ma absolútne nebavili, kombinoval tracky, ktoré sa do seba vôbec nehodili a celé to bolo také meh. Bohužiaľ som kvôli tomu aj nestihol pozrieť si Jade-a a tak bol pre mňa prvý deň celkom sklamaním.

Deň druhý - Štvrtok

Streda sa skončila skôr ako začala a bolo na čase ísť spať. Po niekoľkohodinovom spánku som sa zobudil maximálne dopotený asi v 50 stupňovom a dusnom stane a ešte aj s mikinou na sebe, kedže večer bola trocha zima. Vybral som sa teda do spŕch sa umyť a tu nastalo ďalšie sklamanie, kedže sme mali stany v pravej časti kempu museli sme si odbehnúť na WC alebo do spŕch na úplne opačnú stranu čo zabralo asi 10 minút chôdze. Akože dalo sa to zvládnuť, ale chodiť niekoľko dní na opačnú stranu kempu aby sa išiel vyčúrať postupne prestane baviť a myslím si, že organizátori by mohli dať záchody aj na tu druhú časť kempu.

Sprchy

Ale veď teda okej. Chvíľu som sa teda prešiel, zaplatil 20 korún za sprchy a vystál asi približne pol hodinu aby som sa mohol umyť. Na moje nemilé prekvapenie som zistil, že voda je ľadovo studená. Chápem, že boilery nestíhali zohrievať vodu pre niekoľko tisíc ľudí, ktorý sa chcú umyť, no je to také blbé keď človek zaplatí a jediné čo sa mu dostane je ľadová voda. A však chápem, ak ste sa chceli normálne umyť teplou vodou, najlepšie to bolo vždy hneď ráno po príchode do kempu zo stageov alebo večer pred príchodom na stage.

Sub Focus & ID a Black Sun Empire

Musím však uznať, že ľadová voda ma celkom prebrala k životu a tak už bolo len treba prežiť deň a vydať sa večer znova na stage. Deň mi prešiel veľmi rýchlo čítaním knihy od Paula Coelha, ktorú som si kúpil len deň predtým a v samozrejme aj v spoločnosti mojich nových kamarátov s ktorými sme kecali o všetkom a zároveň o ničom.

Ako prvých sme si boli pozrieť set od Sub Focus & ID, ktorý sa mne veľmi páčil, hrali sa prevažne energické a euforické liquidy, ktoré potešia telo i dušu. Po ich sete sme sa potom presunuli na drum & bass stage, kde hral Black Sun Empire a taktiež palec hore. Thiew a N:Force zahrali výborne a aj preto sa tento deň zapísal u mňa za jeden z najlepších.

Deň tretí - Piatok

Piatok prebehol pokojne. Prečítal som zopár strán románu od Coelho. Išli sme sa najesť a dobiť si telefóny do blízkeho nákupného centra a večer sme išli za jemného posilnenia alkoholom v kempe na stage. Ešte niekedy minulý týždeň som si písal s jedným mojim spolužiakom zo základnej školy, že ide do Ostravy aj on. Chápete tie klasické reči "áno ideš, hej mega vidíme sa, čau". Večer sme teda vybehli na stage a akurát som bol tuším pri drum & bass stagei, keď ma niekto zrazu zdrapol za rameno. Vidím a je to on - Franto, môj spolužiak zo základky.

Ostal som celkom prekvapený, lebo pri návštevnosti 45 tisíc je nájsť niekoho známeho problém a nieto ešte svojho bývalého spolužiaka s ktorým si vymeníš iba pár suchých slov cez Messenger týždeň predtým. S Frantom a jeho kamarátom sme sa začali rozprávať a zistili som, že máme toho veľa spoločného. Rozprávali sme sa o budúcnosti, o minulosti jednoducho o všetkom.

Sigma

Od svojej partie som sa "na chvíľu" odlepil a robil som spoločnosť svoju bývalému spolužiakovi Frantovi a jeho kamarátovi. Vypili sme spoločne pár pív, vymenili medzi sebou tisícky slov, spoločne sme si išli pozrieť Sigmu. Konkrétne si pamätám nejaké ústrižky Sigmy, potom si pamätám, že som bol tuším na Upbeats a potom si pämatám, že som bol pri plote vedľa stageu a mal som len tak tak namále nevyvrátiť obsah svojho žalúdka, nakoniec som to ale chlapsky ustál a zostal len sedieť na tráve a praktizoval alkoholickú jógu. Ani nepametäm či som sa s Frantom rozlúčil, ale jednoznačne mu ďakujem za najviac prehrotený večer celého festivalu.

Deň piaty - Sobota

Nasledujúce ráno bolo veľmi ťažké. Prenosný repráčik sme mali už vybitý, taktiež aj všetky externé a ja som zistil, že so svojich 2 fliaš Tullamore Dew mám vypité ledva pol flaše. Román od Coelha o brazílskej prostitútke som stihol celý dočítať, hodil som na seba ľadovú sprchu a pomaly sme sa začínali pripravovať na posledný deň. Ja som už piť nechcel, kedže na ďalší deň som mal šoférovať a taktiež aj predchádzajúci deň mi moc dobre neurobil.

O 21:30 sme prišli na drum & bass stage a až do raná sme od neho neodišli. Nestihli sme teda headlinerov na Love Stage, ale ja som bol veľmi spokojný na tomto stage a vôbec nič mi nechýbalo. Hrali sa tvrdé a nekompromisné neurofunky a crossbreedy, DJi to tam miešali skvelo a mne ku šťastiu nechýbalo absolútne nič.

Ešte asi pred 1 hodinou do konca som si vlastne uvedomil, že som celý areál festivalu ani poriadne nepochodil. Spravil som si teda ešte menšiu predchádzku a fascinovane som sa pozeral na ohromný areál bývalej železiarne. Tá továreň ja naozaj gigantická a krásna.

Prišiel som ešte na koniec drum & bass stageu, našiel svoju partiu a keď Modetech prestal hrať pri predchádzke naspäť do kempu nám neostalo zahlásiť nič iné, že festival skončil rýchlejšie ako začal, a bol skvelý.

Deň šiesty - Nedeľa

Po trpkom prebudení do nedelnajšieho rána nám neostalo nič iné, ako si zbaliť všetky veci a pripravovať sa na cestu domov. V tomto momente balení sa som bol so sebou spokojný, že som sa rozhodol kúpiť si stan, ktorý sa má automaticky rozložiť do dvoch sekúnd. Aj keď mne ho trvalo zložiť aj rozložiť asi 10 minút.  Narvali sme veci do auta, zastavili sa ešte na pumpe kúpiť si hotdogy, vodu a kávu a štastne sme nakoniec dorazili domov.

S mojimi novými kamošmi sme si vymenili friend requesty, doma som si konečne dal teplú sprchu a po vybalení som bol na seba hrdý, ale aj trochu sklamaný, že sa mi podarilo vypiť len pol flaše whisky za celý festival.

Prečo bol Beats for Love skvelý?

Ak ste si pozreli tento článok, určite ste si všimli niektorých negatívnych vyjadrení na stránku festivalu, ale o to však nejde. Beats for Love bol pre mňa skvelý, lebo som ho mohol stráviť v spoločnosti super ľudí, znovu som sa stretol s človekom, ktorého som dlhé roky nevidel a hlavne našiel si nových kamarátov.

Z hudobnej stránky je to ťažké hodnotiť, pretože každý má iný vkus a však na 13tich stageoch počas 5 dní, nepochybujem, že si každý našiel niečo čo ho na festivale bavilo a mohol si vypočuť aj žáner, ktorý normálne nepočúva. Môj osobný názor je taký, že hlavné drum & bass hviezdy, ktoré hrali na Love Stage, hrali horšie ako ich protajšky priamo na drum & bass stage, aj keď z ich setov sme mohli častokrát počúť rôzne dubplaty avšak toto isté platí aj pre headlinerov na drum & bass stage.

100 ľudí, 100 chutí. Ja som si Beats for Love veľmi užil a teším sa na ďalší rok!